چهارشنبه ۴ آذر ۱۳۸۸ - ۱۹:۲۹
۰ نفر

گروه شهری: بدون فرهنگ بسیجی نمی‌توان به موفقیت رسید.

محمدباقر قالیباف در مراسم یادواره طلاب شهید جامعه علمیه امیرالمومنین(ع) با ابراز تاسف از اینکه در مواردی برخی افراد وقتی قصد تصمیم‌گیری دارند اول به جایگاه و موقعیت خود درصورت تحقق آن تصمیم می‌اندیشند، گفت: در دوران دفاع مقدس هیچ بسیجی‌ای به فکر خودش نبود و در هیچ مسئله‌ای خواسته‌های خودش موضوعیت نداشت.

وی ادامه داد: واقعا اگر بسیجی هستیم باید تلاش کنیم همان باورها و فضای دوران دفاع مقدس را در عرصه‌های دیگر به نمایش بگذاریم و اگر اینگونه عمل کنیم بدون شک وعده خداوند که نصرت و پیروزی است شامل حال ما می‌شود.

وی با بیان اینکه بسیج مجموعه‌ای از عقلانیت، عاطفه، احساس، محبت و باورهای دینی است، گفت: بسیج یک مجموعه احساسی نیست که در آن احساس گرایی محض وجود داشته باشد؛

از سویی یک مجموعه صرف عقلانی بدون توجه به آرمانگرایی و ارزش‌گرایی هم نیست.  قالیباف با رد این موضوع که بسیج هنگام جنگ تشکیل شد، تصریح کرد: بسیج کار خود را در سال 58 با بسیج سازندگی آغاز کرد و جهاد در روستا‌ها را بر عهده گرفت اما با آغاز دوران دفاع مقدس بسیج وارد عرصه جنگ شد.

قالیباف با استناد به سخنان حضرت امام (ره) که معتقد بودند دین امری اجتماعی است و نیاز‌های مادی و معنوی انسان‌ها را توأم با هم تضمین کرده است، اظهار داشت: نظام ولایی و انقلاب ما امتحان خود را در سخت‌ترین نقطه و حساس‌ترین زمان پس داد و به همه دنیا نشان داد که دین قابلیت اداره جامعه را داراست.

قالیباف در پایان گفت: پیروزی انقلاب ما در 2 نکته کلمه توحید و توحید کلمه خلاصه شده است که ما نیز باید آن را مورد توجه قرار دهیم. شهردار تهران از لزوم تلاش برای حفظ روحیه دوران دفاع مقدس، حرکت به سمت پیشرفت و عدالت تاکید کرد و گفت: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند دهه پیش روی ما دهه پیشرفت و عدالت است.

کد خبر 96154

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز